Monday 19 November 2012

GOOD NEWS IN THE AIR.

annyeong....:)

a lot of things happen sepanjang  aku di rumah.. foods, drinks, durians, new born baby and so on... first yang aku nak share adalah pasal new born baby named Muhammad Syakiran Izuandi, born 4.11.2012...yg ni anak mak usu aku, yang second, yang 1st pun lelaki, named Muhammad Syakir Izuanda.. comel kan nama dorang, ni ayah dorang yang bagi nama, thats y ada kesinambungan di situ, :)...


new born baby


yang kedua, dari hari pertama aku di rumah sampai la sekarang, makanan wajib yang ayah aku beli adalah jeng jeng jeng... durian!! haha, mula-mula excited sebab aku memang hantu durian, kalah abang2 aku.. p disebabkan aku dah dekat 2 minggu bertapa di rumah dan telah disogokkan dengan durian SETIAP HARI... ayoyoyo, p apa boleh buat, aku cakap tak nak p ayah bagi, last2 makan jugak... adala family junior aku d ipg datang rumah pun kena hidang ngan durian jugak, pa jadah pun sekarang memang durian punya momentum...@.@



untuk 2 hari, 1 plastik htm besar FULL

yang ketiga pula tentang kedai boluomi, brand ni if i not mistaken Hong Kong kot,  kedai ni owner dia cikgu sekolah menengah aku punya, Mdm Sing Pei Lan, atleast cuba la pasal orang dah inform, ayah aku pun bagi green light untuk try..ehehe..sebabnya tak jauh pun dari rumah aku, adik aku jalan kaki pun sampai dah kedai ni, dengan penuh semangat untuk mencuba (kononnya), adik aku pun beli la 3 flavor, chocolate for him, green apple smoothy for jol, and for me - milky tea with bubble/pearl... p agak2 kecewa sebab i dont think this brand boluomi sedap sebab agak tawar for milky tea & too sour for green apple smoothy.. 

milky tea with pearl

sebab boluomi ni aku prefer lagi EASY DRINK EASY GO... and ofcourse la yang paling aku addict rasa MINT CHOCOLATE LATTE... super duper yummy, sagu and mok di Keningau pun kalah.. (sorry to say)... brand EDEG ni pulak dari taiwan, sangat sedap.. p aku belum lg dapat try yang smoothy punya for this brand sebab kakak & abang aku cakap paling sedap yang smoothy.. aku rasa aku tau sebab dorang cakap sedap cause got ice cream n oreo atas dia, XD... dan untuk adik bongsu aku yang memang peminat tegar berlesen untuk minuman ni, every week la dia beli before p kelas tuisyen dia tu..

mint chocolate latte with buble

semua yang aku rasa nak makan & mengidam masa masih di negeri bawah bayu dulu semua aku dah dapat, semua dah tertunai sebab tu berat naik, hati pun senang. sekarang ni hampir 24/7 aku depan lappy - movie, drama, lagu2, but all korean, haha... BIGBANG in da house la jugak... 

**p/s : congrates to my cuzzy, Nur Fazrina (efa) dapat result 3A2B for her UPSR.. :)






No comments:

Post a Comment